ENVIRNONMENTÁLNA VÝCHOVA
Hlavným cieľom je zvýšiť environmentálne povedomie je zvýšiť environmentálne povedomie učiteľov a žiakov, vychovávať a vzdelávať žiakov citlivých a vnímavých k problémom životného prostredia, vytvárať a rozvíjať praktické zručnosti žiakov v ochrane a zveľaďovaní životného prostredia.
Proces ENV v školách vyžaduje akceptovať v procesuálnej sfére tieto základné princípy:
1. Učiť žiakov o životnom prostredí. Získané vedomosti pomáhajú rozvíjať vnímavosť žiakov a uvedomovať si problémy životného prostredia miestneho, regionálneho, národného alebo globálneho charakteru.
2. Vychovávať žiakov prostredníctvom životného prostredia. Rozvíjať zručnosti žiakov, ktoré umožňujú riešiť problémy a rozhodovať na základe získaných skúseností zo životného prostredia školy a jej širšieho okolia.
3. Vychovávať žiakov pre životné prostredie. Rozvíjať pozitívne hodnoty a postoje žiakov, viesť ich k priamej účasti na ochrane a zveľaďovaní životného prostredia.
Environmentálna výchova je v ŠVP formulovaná prostredníctvom špecifických cieľov, ktoré má žiak postupne naplniť. Cieľom uplatňovania tejto prierezovej témy je prispieť k tomu, aby žiak: osvojil si základné pravidlá a zručnosti pre správanie sa v prírode vzhľadom na organizmy a ich životné prostredie;
Vo výchovno-vzdelávacom procese je potrebné uprednostňovať:
Koordinátor environmentálnej výchovy: Mgr. Martina Volenská